Świętowanie Walentynek, aczkolwiek bardzo popularne, wciąż nie jest dla Polaków oczywistością. Prezentu na Dzień Zakochanych oczekuje 44 proc. rodaków – wynika z badań instytutu IPC. Nie jesteśmy materialistami - na liście wymarzonych prezentów prym wiedzie… możliwość spędzenia czasu z ukochaną osobą (32 procent wskazań). Coraz częściej jednak nie wyobrażamy sobie 14 lutego bez odpowiedniego upominku.
Walentynkowe oczekiwania i upodobania - a także hojność – różnią się w zależności od płci. Co dziesiąty mężczyzna za udany prezent uznaje słodycze – tego samego zdania jest zaledwie co setna kobieta. Panowie dwukrotnie częściej od pań sięgają po bieliznę (odpowiednio: 66 i 34 proc). Kobiety chętnie prezentują drugim połówkom kartki walentynkowe – kupują blisko 80 proc. takich kart sprzedawanych na świecie. Panowie natomiast stawiają na kwiaty - 14 lutego zakupują 70 proc. kwiatów kupowanych przez nich w ciągu całego roku.
- Biorąc pod uwagę preferencje zakochanych, Carrefour przygotował w tym roku kompleksową ofertę prezentową, która spełni oczekiwania klientów. Ponieważ Polacy szukają przede wszystkim cenowych okazji, nasza propozycja skrojona jest na miarę każdego portfela- mówi Maria Cieślikowska, Dyrektor Komunikacji Zewnętrznej i PR Carrefour Polska.
Poczynione zawczasu przygotowania i wyszukanie atrakcyjnej cenowo oferty pozwolą zaoszczędzić znaczną sumę – warto śledzić oferty promocyjne sklepów, na przykład hipermarketów Carrefour. Zdobione sercami pluszaki można nabyć w hipermarkecie Carrefour za niecałe 15 zł, poduszkę-serce z wyszywanym wyznaniem miłości – za niecałe 8 zł. Amatorzy designu z sercem w roli głównej mogą zaopatrzyć się w ozdobiony sercem brelok, zawieszki, a nawet – zakładki na książki, w przypadku zestresowanych sprawdzi się poduszka antystresowa do uciskania w dłoni – oczywiście w kształcie serca.
Fortuny nie muszą kosztować tak popularne w Walentynki akcesoria jak damska bielizna czy biżuteria. Oferta tekstylna w sklepach Carrefour pozwala na zrobienie wyjątkowych upominków. Różne modele poszukiwanej w tym czasie bielizny można kupić już za 5,99 zł. Ponadto w ofercie znajduje się bardzo dobry gatunkowo asortyment bieliźniarski marki Carrefour Tex, dostępny już od 9,99 zł. Za naszyjnik z wisiorem dla dwojga zapłacimy niecałe 16 zł.
Sporo zaoszczędzić mogą klienci na koszcie odświętnych opakowań oraz gadżetów, ozdób i dekoracji (ceny akcesoriów zaczynają się od 1,99 zł, nastrojowych i ozdobnych świeczek walentynkowych – od 3,99 zł) oraz kart walentynkowych (za najtańsze zapłacimy poniżej złotówki).
Szkiełko i oko: walentynki w liczbach*
- 44–53 proc. – tylu Polaków, wedle różnych danych, oczekuje prezentu na Walentynki.
- 67 proc – tylu Polaków zamierza świętować Walentynki (dane z 2012 r.)
*źródło: instytut Badań IPC, Silesia City Center,
Najpopularniejsze prezenty na Walentynki*
- Czekoladki - 50,5 proc
- Kwiaty - 36 proc
- Biżuteria - 18,9 proc
- Kartka - 52 proc
- Kolacja w restauracji - 35,6 proc
- Ubranie - 14,6 proc
*źródło: Wprost
Ile wydajemy na Walentynki*
- 60 zł – tyle średnio wydaje Polak na upominek Walentynowy (instytut IPC)
- 100 zł – tyle maksymalnie przeznaczy na prezent większość Polaków
- 100-200 zł – tyle gotowych jest wydać na prezent 21 proc najhojniejszych Polaków
*źródło: Silesia City Center, Instytut Badań IPC
Po co nam Walentynki?*
- Są okazją do wyrażenia uczuć - 28 proc
- Są okazją do ożywienia związku - 17 proc.
- Są okazją do nawiązania kontaktu z kimś nowym lub przełamania nieśmiałości - ok. 10 proc
*źródło: Instytut Badań IPC
Najpopularniejsze prezenty walentynkowe |
Popularność (w proc.) |
Cena w Carrefour |
|||
Czekoladki |
50,5 proc |
6,99 - Raffaello Tulipan 29,99 - Mieszko Choco Chic |
|||
Kartka |
52 proc |
0,99 - karnet Walentynowy 16,99 - kartka king size i karnet walentynkowy XXL |
|||
Biżuteria |
18,9 proc |
15,99 - naszyjnik z wisiorem dla dwojga |
|||
Ubranie |
14,6 |
21,99 - koszulka z koronką marki Tex (fuksja) |
|||
Ile wydajemy na Walentynki |
Co za to kupisz w Carrefour |
Opcja tańsza |
Opcja droższa |
||
60-200 zł |
Kartka lub karnet walentynkowy |
0,99 (karnet walentynkowy) |
16,99 (karnet XXL) |
||
Torebka (opakowanie) |
0,99 (najtańszy karnet walentynkowy) |
6,99 (torebka intensive) |
|||
Maskotka |
4,99 (maskotka brelok) |
69,99 (maskotki duże) |
|||
Dekoracje walentynkowe |
1,89 (serce na piku) |
5,69 (serduszka żelowe, serce puchate ) |
|||
Biżuteria |
15,99 (naszyjnik z wisiorem dla dwojga |
29,99 (naszyjnik czerwony tth accesories) |
|||
Świeczki ozdobne walentynkowe |
3,99 (świeczki serca różyczki) |
5,69 (świeczka pływająca serca) |
|||
Czekoladki, praliny |
6,99 (Raffaello Tulipan) |
29,99 (Mieszko Choco Chic, kształt serca) |
|||
Bielizna |
9,99 (figi z koronką marki Tex) |
21,99 (koszulka z koronką marki Tex, fuksja; szorty damskie Tex) |
|||
Kubek walentynkowy |
4,99 |
11,99 |
|||
Poduszka walentynkowa |
7,99 (serce 15 cm) |
59,98 (serce 57 cm) |
|||
SUMA |
58,44 zł |
259,29 zł |
*podane ceny pochodzą z oferty hipermarketów Carrefour w Warszawie, ważnej w dniach 6-11 lutego 2013
Grupa Carrefour
Carrefour jest pionierem i liderem wielkiej dystrybucji, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od wielu lat Carrefour jest numerem 1 wielkiej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie.
O Carrefour Polska
Carrefour Polska należy w 100% do Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w kraju. Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 500 placówek: hiper- i supermarkety, ponad 40 centrów handlowych, przymarketowe stacje paliw oraz przeszło 300 sklepów franczyzowych Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience. Carrefour Polska aktywnie działa na rzecz aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych, prowadzi szereg projektów na rzecz dzieci i społeczności lokalnych.
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/co-gdzie-i-za-ile-tak-kupujemy-prezenty-na-walentynki